14 Μαρτίου 2011

Θυμάμαι ποιος είμαι και τι αξίζω

1 Είμαι άτομο ικανό και άξιο

Όταν κάποιος κριτικάρει αρνητικά την αξία μου, δεν τον πιστεύω. Μάλλον λέει αυτό που νιώθει εκείνος για τον εαυτό του. Εγώ ξέρω ότι αξίζω, ότι μπορώ, ότι έχω καλή ψυχή, ότι είμαι δυνατός (δυνατή) κι ότι μπορώ να γίνω ο καλύτερος εαυτός μου. Κανείς δεν μπορεί να μου πάρει την αγάπη για τον εαυτό μου. Ξέρω ότι έχω πολλά καλά στοιχεία μέσα μου, ακόμη κι αν δεν μπορούν να τα δουν όλοι.


2 Οι άλλοι με θέλουν για παρέα - Ο κόσμος με συμπαθεί

Δε χρειάζομαι για φίλους άτομα σνομπ, αδιάφορα ή ψευτόμαγκες. Ό,τι κι αν λένε οι άλλοι, εγώ ξέρω ότι είμαι άτομο αξιαγάπητο, σωστό, συμπαθητικό και ότι υπάρχουν πολλοί εκεί έξω που με θέλουν για φίλο τους. Ξέρω ότι είμαι πολύ πιστός και πολύτιμος φίλος, γι’ αυτό ψάχνω πάντα άτομα που αξίζουν τη φιλία μου.

3 Είμαι ασφαλής - Έχω πάντα προστασία στη ζωή μου

Μαθαίνω από μικρός να μην τρομοκρατώ τον εαυτό μου. Η ζωή είναι γεμάτη αλλαγές. Τις καλωσορίζω ξέροντας ότι είναι για το καλύτερο. Μαθαίνω να προστατεύω τον εαυτό μου, αλλά δε φαντάζομαι καταστροφές σε κάθε βήμα. Ξέρω ότι όλα θα πάνε καλά. Σκέφτομαι θετικά, δίνω θάρρος στον εαυτό μου. Τότε και η ζωή μου καλυτερεύει.


4 Είμαι άτομο μοναδικό - Είμαι καλός έτσι όπως είμαι

Δε χρειάζεται να συγκρίνω τον εαυτό μου με τους άλλους. Δε με νοιάζει αν ο διπλανός μου παίρνει καλύτερους βαθμούς, αν ο γείτονας βγαίνει πρωταθλητής στην κολύμβηση ή αν η ξαδέρφη μου είναι η ωραία της παρέας. Ξέρω ότι έχω τις δικές μου μοναδικές ικανότητες και προσπαθώ να βελτιωθώ σ’ αυτό που είναι σημαντικό για μένα και τη ζωή μου. Έχω τη διάθεση να γνωρίσω τον εαυτό μου γιατί έχει άπειρα καλά στοιχεία.

5 Μπορώ να τα καταφέρω - Έχω θάρρος

Δε χρειάζεται να περιμένω μόνο από τους άλλους. Μπορώ να πάρω πρωτοβουλίες, να αναλάβω ευθύνες. Έτσι γίνομαι πιο δυνατός. Μπορώ να τακτοποιήσω το δωμάτιό μου, να προτείνω μια οικογενειακή δραστηριότητα, να ξεκινήσω ένα χόμπι, να γραφτώ στον εθελοντισμό, να μάθω από την εγκυκλοπαίδεια ή το διαδίκτυο για κάτι που με ενδιαφέρει. Γίνομαι ένας δραστήριος πολίτης που μπορεί να ανοίξει τους δικούς του δρόμους στη ζωή.


6 Είμαι ωραίος (ωραία)

Φροντίζω τον εαυτό μου, την υγεία μου και την εμφάνισή μου. Τρώω υγιεινά και αθλούμαι στο άθλημα που μου αρέσει. Δεν υπάρχουν άνθρωποι που γεννήθηκαν ωραίοι ή cool. Ο καθένας μας μπορεί να γίνει ελκυστικός, αν προσέξει τον εαυτό του. Φροντίζω την εμφάνισή μου γιατί το αξίζω.

7 Έχω δικαίωμα να είμαι ο εαυτός μου

Έχω δικαίωμα να λέω όχι. Έχω δικαίωμα να διαφωνήσω. Έχω δικαίωμα να λέω «Σταμάτα, μην ασχολείσαι μαζί μου» όταν κάποιος με μειώνει. Έχω δικαίωμα να φεύγω από ανθρώπους και καταστάσεις που με υποτιμούν. Έχω δικαίωμα να υποστηρίζω τον εαυτό μου, να πιστεύω στον εαυτό μου, ό,τι κι αν λένε οι άλλοι. Κανείς δεν έχει την αυθεντία σχετικά με το ποιος είμαι.


Ενδιαφέρον βιβλίο. Αναζητήστε το!


8 Μου αξίζει αγάπη γι’ αυτό που είμαι κι όχι μόνο γι’ αυτά που κάνω!

Έχω δικαίωμα να κάνω λάθη. Τα λάθη είναι φυσιολογικά, έτσι μαθαίνω στη ζωή. Δε σημαίνει ότι είμαι κακό άτομο. Μπορώ να επανορθώσω, να ζητήσω συγνώμη αν χρειάζεται, και να προχωρήσω μπροστά. Μου αξίζει αγάπη, ακόμη κι αν κάνω λάθη. Μου αξίζει να προσέχω τον εαυτό μου και να ζητώ αυτά που χρειάζεται.


ΠΗΓΗ: Το κείμενο (εδώ διασκευασμένο) έγραψε η κ. Βικτωρία Πρεκατέ που είναι εκπαιδευτικός, ψυχολόγος, συγγραφέας και πρόεδρος του μη κερδοσκοπικού σωματείου «Μέντορας για την Παιδική Προστασία και Ευημερία» (μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf από εδώ) - ΕΙΚΟΝΕΣ: forum.arjwan.com, kalokairiniavra.blogspot.com, ariteta.pblogs.gr, grizosgatos.blogspot.com, papagalakia.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράφουμε προσεκτικά και ελέγχουμε πριν τη δημοσίευση. Απαγορεύονται τα greeklish (τα σχόλια θα διαγράφονται) και τα ορθογραφικά τέρατα!

Διαβάστηκαν περισσότερο τον τελευταίο μήνα